Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

Social Media

Μπορεί ο περισσότερος κόσμος να μη γνωρίζει τι σημαίνει Social Media, παρ' όλα αυτά καθημερινά επισκέπτεται σελίδες στο Ιντερνετ για την πολιτική, κοινωνική, ψυχαγωγική ενημέρωσή του.
Αυτά είναι ορισμένα από τα στοιχεία για τη χρήση των Social Media στην Ελλάδα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τη MRB Hellas.
Φαίνεται ότι οι...

Ελληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των Social Media (88,2%) ενώ οι κύριες δραστηριότητές τους εστιάζονται στο να μοιράζονται αρχεία (63,1%), να διαβάζουν blogs (55,7%) και να επισκέπτονται εφαρμογές κοινωνικής διαδικτύωσης (50,2%) ακόμη κι αν δεν γνωρίζουν τον όρο Social Media (77,9%).
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των Social Media από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μη μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει».
Σε ποσοστό 22,1% οι Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου γνωρίζουν τον όρο Social Media. Στη σχετική ερώτηση για το τι πιστεύουν πως είναι, το 33,2% έδωσε τη σωστή απάντηση, ότι είναι δηλαδή οι εφαρμογές στο Ιντερνετ που εστιάζουν στην ανάπτυξη της συνεργασίας, των ανταλλαγών και της διαδραστικότητας μεταξύ των χρηστών τους όπως blogs, sites ανταλλαγής φωτογραφιών, κ.λπ.
Ανεξάρτητα από τη γνώση ή όχι του όρου «Social Media», η ενασχόληση με το ίντερνετ με συχνότητα τουλάχιστον μία φορά τον μήνα φτάνει στο 88,2%. Αναλυτικά οι χρήστες του Διαδικτύου ασχολούνται με: «μοίρασμα» αρχείων (63,1%), επίσκεψη σε διάφορα blog (57,2%), επίσκεψη σε σελίδα φίλου (50,2%), «κατέβασμα» αρχείων (34,2%), συμμετοχή σε forum ή συνεργασία σε site με άλλους για τη δημιουργία ή τροποποίηση πληροφοριών (25,7%).
Οσοι εκ των χρηστών του Διαδικτύου έχουν δημιουργήσει κάποιο blog ή δημιουργούν και «ανεβάζουν» μουσική στο Ιντερνετ, είναι κυρίως άνδρες (79,2%), ηλικίας 15-34 με έμφαση στην ηλικιακή ομάδα 15-24 (50%) και ζουν κυρίως στην Αθήνα (54%).
Για τους δημιουργούς τα Social Media αποτελούν τρόπο ζωής, πηγή αναζήτησης πληροφοριών και κάτι που έχει αλλάξει τον τρόπο σκέψης τους. Για τους ενεργούς χρήστες είναι κυρίως πηγή αναζήτησης πληροφοριών και δευτερευόντως τρόπος ζωής, ενώ για τους θεατές Social Media σημαίνει ενημέρωση και παραδέχονται ότι επηρεάζονται από αυτά.
Η μεγάλη πλειονότητα των χρηστών του Διαδικτύου θεωρεί ότι αυτά που προσφέρουν τα Social Media είναι θετικά, και σε αυτά περιλαμβάνονται η ενημέρωση (50,1%), η επικοινωνία (25,9%) και η ψυχαγωγία (23%).
 
ΔΩΡΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
 
Πηγή ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΜΠΟΣΤΑΝΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου