Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Μερικά απλά πράγματα για το λιμάνι.

Το τι ακούγεται τις τελευταίες ώρες για το λιμάνι του Πειραιά ξεπερνάει τα όρια της φαντασίας ! Θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα τα οποία εμπεριέχουν και κάποιες προτάσεις.
  • Ακούμε για "ξεπούλημα" του λιμανιού. Το σωστό είναι ότι "νοικιάζεται" κατά μια έννοια για χρήση μία (και στο μέλλον δύο) προβλήτα φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, από τις τρεις που διαθέτει το λιμάνι. Και λιμάνι δεν είναι μόνο οι τρεις αυτές προβλήτες, είναι και το επιβατικό και τουριστικό λιμάνι.
  • Ακούμε για "μονοπώλιο". Το σωστό είναι ότι στο χώρο θα δραστηριοποιούνται ανταγωνιστικά δύο φορείς παροχής υπηρεσιών : Ο ΟΛΠ και η ΣΕΠ (Cosco). Το "ανταγωνιστικά" είναι αυτό που αρνούνται να δεχτούν οι συντεχνίες του λιμανιού ( δηλαδή θέλουν να διατηρήσουν το δικό τους προηγούμενο "μονοπώλιο" και όχι να προσπαθήσουν να προσφέρουν καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες από την Cosco-ΣΕΠ), είναι αυτό που προσπαθεί να βελτιώσει υπέρ των συμφερόντων του ΟΛΠ η παρούσα κυβέρνηση.
  • Ακούμε για "αποικιοκρατική" συμφωνία. Αλήθεια ποια αποικιοκρατική συμφωνία προβλέπει κατασκευή τρίτου προβλήτα με ίδια έξοδα, αποζημειώσεις 200.000 ευρώ για εθελουσία έξοδο, 1.000 νέες θέσεις εργασίας και εξασφάλιση σε αυτές θέσεων για παιδιά ήδη εργαζομένων? Και αυτά όμως τα δεδομένα για τους εργαζόμενους προσπαθεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο η παρούσα κυβέρνηση.
  • Στην συμφωνία υπάρχουν όντως σημεία και δικλείδες, κύρια σε ζητήματα φοροαπαλλαγών και συνεργασίας μέσα στο λιμάνι που ευνοούν προκλητικά την Cosco. Και αυτά τα σημεία είναι στόχος επαναδιαπραγμάτευσης για την νέα κυβέρνηση.
  • Ακούγονται στον αέρα και από ανευθυνοϋπεύθυνους πολλά γιατα έσοδα του ΟΛΠ και τις αμοιβές των λιμενεργατών.Εγώ θα ήθελα από μια κυβέρνηση που ευαγγελίζεται την διαφάνεια παντού, να δώσει άμεσα στη δημοσιότητα (διαδίκτυο) τους ισολογισμούς της τελευταίας 5ετίας του ΟΛΠ και τις μισθολογικές καταστάσεις των λιμενεργατών. Για να δούμε τελικά τι ισχύει : άδικα διαβάλλουν κάποιοι τους εργαζόμενους ή όντως στο λιμάνι υπάρχει εδώ και χρόνια μια συντεχνιακή αριστοκρατία, σαν αυτές που ξέρουμε ότι υπήρξαν (και ίσως υπάρχουν ακόμη) σε πολλές ΔΕΚΟ?
  • Θα ήθελα επίσης, για να βγουν πιο σωστά συμπεράσματα, να δημοσιοποιηθεί ένας συγκριτικός πίνακας ο οποίος να μας δείχνει πόσο κόστιζε η φορτοεκφόρτωση ενός container στον ΟΛΠ και πόσο σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης(Αμστερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) αλλά και του κόσμου. Για να έχουμε μια σαφή εικόνα του κατά πόσο μπορεί να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός τόσο μέσα στο λιμάνι του Πειραιά όσο και σε σχέση με άλλα μεγάλα λιμάνια.
  • Τέλος πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η στάση τόσο της ΝΔ όσο και των ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ στο λιμάνι ενέχει σαφώς πολιτικές σκοπιμότητες. Σε μια απεργία που ξεκίνησε πριν τις εκλογές (1/10/09) αλλά που καθυστέρησε (γιατί αλήθεια ?) κάμποσους μήνες απέναντι σε μια κυβέρνηση που εξ αρχής είχε εκφράσει τη διαφωνία της με το περιεχόμενο της σύμβασης και είχε δεσμευτεί για την επαναδιαπραγμάτευση, αλλά που δεν έχει ευθύνη για αυτήν, δεν μπορεί κανείς παρά να διακρίνει πολιτικό παιχνίδι. Όσο δε αφορά υποψήφιους βουλευτές του νυν κυβερνώντος κόμματος οι οποίοι προεκλογικά ... μοίραζαν λαγούς με πετραχήλια, να ένας ακόμη σοβαρός λόγος για να αλλάξει άμεσα ο εκλογικός νόμος.

από [ thelonapo.blogspot.com ]
ΜΠΟΣΤΑΝΙ - 12:12 π.μ.- 20/10/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου