Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2009

[ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ] Υπουργείο Μπλόκων Εθνικών Οδών

Της Ματίνας Ηρειώτου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 27 Ιανουαρίου 2009
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης; Να παριστάνει τον τροχονόμο κάθε φορά που τα τρακτέρ κλείνουν τις εθνικές οδούς μοιράζοντας επιδοτήσεις; 

Και τι θα γίνει αν αύριο κλείσουν οι δρόμοι με τα Ι.Χ. κάθε τάξης που θα πλήττεται από την οικονομική κρίση; Είναι σαφές πως η εκάστοτε κυβερνητική πολιτική δεν μπορεί να χαράσσεται υπό την πίεση κοινωνικών τάξεων, όσο κι αν μια κυβέρνηση έχει σχέση δούναι και λαβείν μαζί τους. 

Και ωραία, ας πούμε ότι το «πακέτο Χατζηγάκη» είναι πραγματικό και θα βρεθούν χρήματα για αναπλήρωση του πραγματικά χαμένου εισοδήματος. Και ότι το ίδιο θα συμβεί και του χρόνου και θα συμβαίνει για δύο-τρία χρόνια ακόμη. Μετά το 2013, όμως, τι θα συμβεί στους Έλληνες αγρότες που εδώ και τρεις δεκαετίες έχουν αποκτήσει την «κουλτούρα των επιδοτήσεων»; 

Αυτό το ερώτημα βάζουν με αγωνία οι νεώτεροι αγρότες που δίνουν έντονο «παρών» στις εθνικές οδούς. «Δώστε κατεύθυνση για να μη ρίχνουμε τριακόσια κιλά λίπασμα το στρέμμα, να μην ποτίζουμε με το νερό που αύριο δεν θα έχουμε να πιούμε», λένε αυτοί που δεν έχουν συνδικαλιστικά ένσημα, που έχουν απογοητευθεί από τους συνεταιρισμούς-σφραγίδες, που ξέρουν καλά ότι το εγγυημένο εισόδημά τους από τις Βρυξέλλες αποτελεί ήδη παρελθόν και που έως τώρα πορεύονται μόνοι τους. 

Εφόσον απαντηθεί το ερώτημα, τότε θα έχει προσδιορισθεί και ο πραγματικός ρόλος ενός υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης: να κατευθύνει τους παραγωγούς σε ανταγωνιστικά προϊόντα, να λειτουργεί ως γέφυρά τους με την παγκόσμια αγορά, να προωθεί την παραγωγή σύμφωνα με τους κανόνες του μάρκετινγκ. 

Μπορεί, όμως, το υπουργείο Γεωργίας να ακούσει τους αγρότες αν δεν υπάρχουν μπλόκα; Δύσκολο. 

Αρκεί να σκεφθεί κανείς το απλό: οι κατά νομό υπηρεσίες Γεωργίας που έρχονται σε επαφή με τον αγροτικό κόσμο, δεν υπάγονται καν στο υπουργείο παρά στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και λογοδοτούν στους νομάρχες που εκλέγονται βάσει του δικού τους προγράμματος. Και από κει και πέρα «λαλούν πολλά κοκόρια»- με τα συνήθη αποτελέσματα: περιφερειακές διευθύνσεις, ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ και γύρευε ποιος ακόμη. 

Όταν όμως και τα αυτονόητα δεν ισχύουν, τότε στην επόμενη μετονομασία του το υπουργείο Γεωργίας μπορεί να γίνει «υπουργείο Τροχαίας Εθνικών Οδών και Μπλόκων». 

ΤΑ ΝΕΑ
ΤΟ ΜΠΟΣΤΑΝΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου