Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009

Τα 4 βασικά προβλήματα της παιδείας σήμερα και οι προτάσεις μας για την επίλυσή τους.

«Πρώτο πρόβλημα. Δωρεάν παιδεία δεν έχουμε. Το κόστος είναι αβάστακτο για τη μέση και φτωχότερη οικογένεια».

«Θέλουμε να αποκαταστήσουμε στην πράξη τη δωρεάν παιδεία. Για αυτό…

  • Προβλέπουμε για όσους φοιτητές το χρειάζονται, το κράτος να δίνει άτοκα δάνεια για την κάλυψη των αναγκών στέγης και εστίασης. Τα δάνεια αυτά θα αποπληρώνονται μέσω φορολογίας, όταν και εφόσον πιάσει δουλειά ως απόφοιτος. Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται εκτεταμένα στις βόρειες χώρες της Ευρώπης.
  • Προβλέπουμε, με το Εθνικό Απολυτήριο, να αλλάξουμε τη βαρβαρότητα των εξετάσεων και να απαλλάξουμε την οικογένεια από το φροντιστηριακό κόστος. Ο φοιτητής δεν θα αγωνίζεται με το διπλανό του για μια θέση, αλλά θα αγωνίζεται για να φτάσει σε ένα ελάχιστο επίπεδο γνώσεων. Τα μαθήματα για το Εθνικό Απολυτήριο θα είναι τα μισά από τα σημερινά, με έμφαση στα βασικά εφόδια για το νέο».
  • Κάθε νέος που παίρνει Εθνικό Απολυτήριο, θα μπορεί να εισάγεται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Θα υπάρχει εγγυημένο ποσό από το κράτος, το οποίο θα κατευθύνεται στο δημόσιο Ίδρυμα που θα τον δέχεται. Έτσι στοχεύουμε στην κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων.
  • Θα εισάγεται όχι σε Τμήμα, αλλά σε Σχολή, για να επιλέγει σε επόμενη φάση την επαγγελματική του κατεύθυνση. Δεν θα υποχρεώνεται να αποφασίζει το επαγγελματικό του μέλλον στα 15 του χρόνια, αλλά αργότερα, μέσα στο ίδιο το Ίδρυμα».

«Δεύτερο πρόβλημα. Πρόβλημα είναι το ίδιο το σχολείο για τα παιδιά».

«Αντί για χαρά, βιώνουν το βάρος των υπερβολικά πολλών μαθημάτων, το βάρος των βιβλίων, το βάρος των ωρών διαβάσματος, των εξετάσεων της ανούσιας αποστήθισης, το βάρος της ισοπέδωσης της προσωπικότητάς τους και των ταλέντων τους την έλλειψη άσκησης και πολιτισμού. Γι’ αυτό…

  • Προτείνουμε αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος, λιγότερα και ουσιαστικότερα μαθήματα.
  • Προτείνουμε το Ολοήμερο Σχολείο, που θα του εξασφαλίζει πολιτισμό, αθλητισμό αλλά και την απαραίτητη ενισχυτική διδασκαλία, ώστε όταν φτάσει σπίτι να μη χρειάζεται να ανοίξει καν την τσάντα του. Και πάλι θα μειωθεί δραστικά το κόστος για τους γονείς».

«Τρίτο πρόβλημα. Παρά το τεράστιο βάρος που σηκώνουν οι οικογένειες εκπαιδευτικοί και παιδιά, το αποτέλεσμα είναι πενιχρό».

«Γι’ αυτό προγραμματίζουμε ουσιαστική επιμόρφωση, αντικειμενική αξιολόγηση και αξιοπρεπείς επιτέλους μισθούς για τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να πραγματοποιήσουν τις μεγάλες αλλαγές στο σύστημα».

«Τέταρτο πρόβλημα. Το σχολείο σήμερα είναι ξένο προς τις ανάγκες της Ελλάδας, της οικογένειας, του μαθητευόμενου. Ξένο προς τις ανάγκες μιας νέας παγκόσμιας εποχής».
ΠΑΣΟΚ
το μποστάνι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου